Ascensió a La Munia

Aquest mes de juliol he reservat un parell de dies per anar a la Vall de Pineta i retrobar-me amb les muntanyes del Pirineu aragonès. L’objectiu era l’ascensió de La Munia (3134m) i de retruc, coronar dos cims més que es troben a la mateixa carena de l’imponent massís: La pequeña Munia (3096m) i Sierra Morena (3090m). Si heu llegit bé, Sierra Morena.

Vam començar l’aproximació des del Pla de Petramula (1900m) amb la idea de disposar de prou temps per poder assolir els reptes que ens havíem proposat. Des d’aquest punt vam iniciar l’ascensió en direcció als llacs de La Munia, dos ibons espectaculars superposats amb una diferència de cinquanta metres de desnivell que es nodreixen del desglaç.

IMG_1672  A partir d’aquest punt l’itinerari es fa més exigent degut sobretot a les característiques del sòl cada cop més descompost. La part final de l’ascensió es fa a través de la cresta i cal combinar grimpades amb algun flanqueig aeri. Cal posar-hi els cinc sentits i fer bones presses per assegurar el pas; en aquest tram cal superar el conegut pas del gat. La veritat és que es va fer llarg, doncs l’estructura de la cresta no deixa veure amb claredat el cim i vas superant passos i sembla que ja hi has de ser i no és així. Finalment ens vam plantar al cim amb la satisfacció que podeu suposar. La primera part estava superada, però calia aprofitar el temps i fer els altres dos cims.

La transició fins a la pequeña Munia va transcórrer amb les mateixes dificultats degut a les característiques de la cresta, però poc a poc hi vam arribar i des d’aquest cim l’accés a Sierra Morena va ser molt senzill. Temps de fer quatre fotos, contemplar el paisatge i desfer camí fins a La Munia.

Ara tocava el descens, però l’experiència de l’anada ens va permetre anar més lleugers i vam fer via fins a Petramula i des d’allà fins a Bielsa a descansar per estar preparats per l’endemà fer cames pel Circ de Barroso.

Han estat dues jornades de muntanya viscudes amb intensitat i que deixen un regust ben dolç. Pineta s’ho val !!

You may also like...

2 Responses

1. orozco escrigué:

Magnífica crònica. El Circ de Troumouse, unes vistes espectaculars! Carles, vols acompanyar-nos el 5-6 de setembre a la muntanya? Tenim previst una sortida als Bachimales.

2. Carles Rosell escrigué:

Gràcies, però tinc el cap de setmana compromès.